niedziela, 30 listopada 2014

Radzka radzi: Tobie dobrze w tym - recenzja.

Gdy dowiedziałam się, że jedna z sympatyczniejszych, polskich youtuberek napisała książkę długo nie zwlekałam. Złożyłam zamówienie w przedsprzedaży. Mówię o naszej polskiej stylistce i vlogerce Radzi, a właściwie Magdalenie Kanoniak.
Jeśli więc nie mieliście jeszcze okazji z Radzką się zaznajomić, to może czas aby to nadrobić. Dlatego podrzucam wam link:)
 Radzka na YouTube

     Radzka radzi: Tobie dobrze w tym -to zdecydowanie w głównej mierze poradnik sylwetkowy. Składa się z wielu praktycznych wskazówek, które pozwolą nam określić, którym z wyróżnionych przez Radzkę typem sylwetki jesteśmy.

 Ciekawostką jest to, że Radzka w opozycji do wielu innych stylistów odbiega od podziału typów urody na pory roku, a dzieli je tylko na typ zimny i ciepły. Osobiście uważam, że o wiele bardziej ułatwia to sprawę.:)
 Uzbrojone już w tę wiedzę możemy przejść dalej, aby dowiedzieć się co zrobić i co założyć, żeby uwydatnić atuty sylwetki i sprytnie zatuszować nasze niedoskonałości. Każda z zasad jest opisana i pokazana na przykładach tak aby ją łatwo było zrozumieć i zapamiętać.
Pięć modelek o zupełnie różnych budowach można zobaczyć w przygotowanych dla nich stylizacjach. Może nie wszystkie propozycje wpadły mi w oko, ale większością z nich można się zainspirować.
Wszystkie ukazane ubrania i dodatki pochodzą ze sklepu internetowego answear.com, który jest partnerem książki. Stanowi to pewne ograniczenie w wyborze stylizacji, ale za to można poszczególne elementy  z  łatwością odnaleźć i kupić przez Internet ;) Szczególnie przypadł mi do gustu rozdział dotyczący historii mody XX wieku. Radzka w bardzo przystępny sposób ukazuje charakter pod względem wizualnym, każdej dekady.
Znaleźć też można przydatną listę najsłynniejszych i ponadczasowych wytworów przemysłu modowego ,takich jak np. kratka od Burberry, czy torebka Coco Chanel 2.55 ( Kilka torebek o których pisałam niedawno na blogu TUTAJ również znalazło się w tym przeglądzie:)
 Interesujący jest rozdział o złotej 13-tce, czyli o 13 rzeczach, jakie każda z nas powinna mieć w swojej szafie. Mimo, że jest to sprawa subiektywna i wymieniłabym parę elementów na inne, warto ten rozdział przeczytać i zastanowić się czego nam brakuje, lub czego mamy za dużo:)

Bardzo przydatnym jest też rozdział o materiałach, z których szyte są nasze ubrania. Po przeczytaniu już nie będzie wątpliwości w co warto inwestować, a co lepiej omijać szerokim łukiem.
Nie sposób nie wspomnieć o interesującej szacie graficznej książki utrzymanej w ulubionych kolorach Radzki czyli czerni, bieli i oczywiście czerwieni. Ilustracje autorstwa  jednej z "widzek" Radzki – Agaty Rek naprawdę robią wrażenie. Dzięki temu samo przeglądanie tej książki jest bardzo przyjemne.
       Myślę, że z książki tej skorzystać mogą dwie grupy docelowe. Pierwszą z nich będą te kobiety, które chcą zacząć swoją przygodę z modą. Mogą w końcu  poznać jaki jest właściwie ich typ sylwetki i jak mają się zabrać się za zmiany w dotychczasowym stylu. Drugą grupą są kobiety, które modą interesują się już od dłuższego czasu, z pewnością znają swój typ sylwetek i modowe triki, ale chcą poszerzyć wiedzę, aby móc lepiej doradzać swoim najbliższym i nie tylko.
Podsumowując gorąco zachęcam was do przeczytania tej książki. Mimo wszystko uważam, że Radzia nie do końca wykorzystała swój potencjał. Brakuje mi w tej książce samej Radzi, jej stylizacji, jej sposobów na organizację szafy, opisów poszczególnych stylów, bo gdzie pojawiło się Jej ukochane retro, boho, etno:)?  Chciałabym też zobaczyć więcej stylizacji wykorzystujących te same elementy, oraz poczytać więcej modowych ciekawostek. A może to będzie stanowiło treść kolejnej książki Radzki?:)
Co o tym myślicie ? Przeczytałyście już tę książkę, a może macie zamiar teraz po nią sięgnąć?:)

21 komentarzy:

  1. świetna ta książka! z chęcią ją zakupię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. nawet nie wiedziałam,że wydała książkę

    ______________________
    stylizacje w studio
    WWW.JUSTYNAPOLSKA.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  3. Kurcze ja nawet nie wiedziałam ze taka babka fajna jest:)

    OdpowiedzUsuń
  4. przy okazji sięgnę po tą książkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mogłabym ją dostać w prezencie :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Książka wydaję się być super!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. słyszałam o niej, ale nie miałam jeszcze styczności ;) muszę nadrobić.

    OdpowiedzUsuń
  8. Słyszałam o niej, sądząc po zdjęciach ma fajny układ, ale raczej nie kupię.

    OdpowiedzUsuń
  9. kolejna i kolejna z tej serii, to miła dziewczyna ale to wszystko, z całym szacunkiem, ale żadna z niej stylistka, książki nie kupię.

    http://lamodalena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Całkiem przypadkiem trafiłam na Twojego bloga i całkiem przypadkiem będę zaglądać tu częściej :)
    Co do książki widziałam i jest świetna, jednak nie wiem czy bym ja kupiła, ale z takiego prezentu na pewno bym się ucieszyła :)

    OdpowiedzUsuń
  11. widziałam już gdzieś tą książke, fantastyczne porady :)

    http://jzabawa11.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. książka już jest moja, bardzo sobie chwalę :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Z pewnością zainwestuję w tą książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Własnie kupiłam :)
    __________________________
    www.stylowo40.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Widzę podobieństwo z książką Charlize, ale chętnie zapoznam się także z tą - bo uwielbiam modowe poradniki!

    OdpowiedzUsuń
  16. Dopiero teraz wpadła mi w ręce i jestem w trakcie czytania :-)

    OdpowiedzUsuń